Sunday, May 30, 2010

Bila aku excited, selalunya ia adalah bencana

Aku pulang ke Cyberjaya dari kampung dengan perasaan yang riang petang tadi. Aku nak online. Nak facebook. Nak blogspot. Nak YM dengan makwe. Aku nak buat apa yang aku suka. Nak bergayut dengan handset berjam-jam pun boleh dengan sedikit privasi jika nak dibandingkan di kampung. Semua tu dah terbayang dalam kepala otak masa bawak motor.

Sampai saja Cyberjaya, aku punggah semua isi dalam beg. Baju, semua aku susun baik dalam almari. Barang-barang keperluan seperti gel rambut, ubat-ubatan, minyak wangi, deodoran dan lain-lainnya pun aku keluarkan. Aku nak mandi. Sebab badan dah bau mat rempit.


Aku keluarkan sabun, pencuci muka, ubat gigi dan syampu. Kemudian. Mulut aku berkata, " Oh, no!!! " dengan nada yang agak kuat.



Aku diam.

Berus gigi!

Berus gigi aku lupa nak bawak balik!



***


Malam ini aku tak gosok gigi. Esok baru aku pergi beli yang baru. Apa ada hal ye tak? Bukan masalah besar pun.

Lagipun, aku bukan nak cium mulut sape-sape pun malam ni. Kan?

Bini pergi outstation.

4 comments:

cikzuzu said...

bluwekkk!

-en.sani- said...

apahal? tak hinginnnnn~

karibu said...

azwan ali panggil cemolot~

-en.sani- said...

lu dgn azwan ali mmg...gay....hahahaha~