Friday, May 7, 2010

Siri bercakap dengan Shah

Petang tadi aku sedikit bosan. Aku belek inbox kedua-dua handphone aku. Belek SMS lama-lama. Banyak lagi rupanya SMS yang aku tak delete. Dan memang takde niat nak delete. Antara yang menarik perhatian dan buat aku gelak sorang-sorang petang tadi adalah beberapa SMS dari Shah. Oh, lupa, Shah ni anak jati Kuala Pilah. Tapi sekarang kerja di Kuala Lipis sebagai budak antidadah kebangsaan. Bila borak atau SMS dengan aku memang tak tinggal dia punya minang. Jawab soalan pun nak menyakitkan hati.


Antaranya adalah :

Aku : Weh, kau kona tak si polan otai main dram kek Kolo Lipih nun?

Shah : Tak kona do otai sini. Tapi kalau ado pun otai main dram, takkan samo do dongan level den main dram. Bawah-bawah sumo tu...hahaha...umang aih, sodap pulak ai banggo diri poik.



Shah ni memang terer main dram. Bawah sikit tahap dengan Syarifah Aini.



Aku : Weh, jom turun Melako, ado panchen(function) fotografi anjuran aku dongan Keril. Bawak la kamera SLR kau tu. Awek ramai poik turun, member-member Keril.

Shah : Kamera den lensa eh kono koncing manih poik. Dio tak maun auto focus dah. Haha, kau ajak macam dah ado kamera yo den ghaso ni?

Aku : Aku mano ado duit nak boli DSLR tu gampang. Kalau den jadi gigolo sok, baru den meraso kot kamera tu. Skang ni, takat pakai kamera handset ado la.

Shah : Tolo kau berselumba lah. Takat kamera handset, baik tak payah!

Aku : Abih tu, kau nak turun Melako tak ni?

Shah : Den, kalau takdo aktiviti shuffle dongan seks bebas, tak maun la den turun. Den budak shuffle skang ni. Dulu yo den budak indie. Skang den shuffle plak. Namo group shuffle den, Shuffle Milikku...

Aku : Hahahahaha...apak kau ijau!



Aku ingin mengucapkan selamat pengantin baru kepada Huza Shah Bin Che Rus yang bakal mengakhiri zaman bujangnya dengan cinta hatinya. Okay, aku tak tau nama bakal isteri dia. Tapi aku pernah jumpa kot.

Hujung bulan Mei ni, mereka bakal menjadi suami isteri yang sah dan meninggalkan zaman suami isteri yang tak sah. Okay, aku gurau saja. Pak Che Rus, tolong jangan parangkan aku masa aku tengah makan nasik minyak nanti.

Weh, Shah. Mana aku punya kad jemputan kahwin kau? Nak kahwin buat la betul-betul. Kau ingat ini Bang Bang Boom? Anda kena Bang! Anda kena Bang!

Yang telah diberitahu kepada aku, majlis akan berlangsung di rumah Shah di Kuala Pilah, tarikh aku tak ingat, tapi hujung bulan. Majlis akan bertemakan inggeris dalam taman. Okay, yang last tu aku tipu. Muka Shah kelabu asap. Tak macam inggeris pun.

Jangan marah ye.

Lepas ni, kalau nak ajak kau turun Melaka, kena lah mintak izin isteri dulu, ye tak? Selamat pengantin Baru! Aku betting dengan Keril, anak kau lapan orang!

Kekekekekekek~







Shah(kiri). Abaikan gambar aku. Sebab macam Myanmar. Mamat dua orang tu pulak takde kena mengena langsung dengan perkahwinan Shah. Jangan cakap jadi pengapit, nak jadi bunga telur pun belum tentu layak.

2 comments:

karibu said...

dorg mmg xde kelayakan jd bunga telur...jadi bunga manggar ok la tu...

en.sani said...

tak klaka