Tuesday, August 31, 2010

Diari bershopping

Akhir-akhir ni, aku rasa tak berapa nak kacak. Pergi mana-mana pun rasa tak sedap. Keadaan tak terurus dengan rambut letak gel lebih kurang, baju serabai. Badan pun tak berapa semangat sangat bulan-bulan puasa ni. Makan semangat pulak tu.

Semalam, aku dan emak ke Melaka. Dataran Pahlawan Megamall. Saja jalan-jalan cari baju raya. Ini kalau dapat sambar seluar jeans sehelai pun dah kira puas hati.

Sampai di hadapan satu kedai baju, ada amoi gamit-gamit tangan sambil pelawa masuk ke kedainya.


" Abang hensem, mari tengok dalam. Diskaun manyak maa..." kata itu amoi sleng cina.



Aku tolak cara lembut, walaupun dia panggil aku hensem.



Sambil jalan, aku cakap dengan mak tak pandang muka.


" Kira hensem jugak orang ni kan, mak? "


Mak buat-buat jadi patung cendana. Aku senyum nipis. Diam tanda setuju.

No comments: