Thursday, August 5, 2010

Megi

Sejak aku tengok Mila sedut Mamee Slrrupp di iklan tv, rasa macam sedap pulak. Spirit nak makan mi segera pun macam menaik balik. Dah lama jugak aku tinggalkan benda-benda melibatkan per-megi-an ni. Patut la poket makin kempis. Hari-hari bedal makanan ada keju dengan frankfurter. Adibah Noor pun kempis. Maksud aku kempis poket ye, Kak Adibah. Jangan la sentap pulak.

Lagipun, bukan mahal pun megi sebungkus. Last aku tinggalkan dunia megi ni, harga pun 40 sen lagi.


Aku turun pergi beli dekat mini market tadi, makwe indon tu cakap,

" Seringgit. "

Terus menurun balik spirit nak makan megi. Makan megi kat rumah pun rasa tak ikhlas je.



p/s : jika ianya Maggi, Mamee, Mi Cintan, Hor Liow, dan apa ke bala sekalipun, kita pasti tetap panggil 'megi' kan? Dominan sungguh. Mamak dekat kedai makan tu la punya pengaruh. Budak melayu seronok je ikut.

2 comments:

mohd faris bin mohd aladin said...

selamat gua allergic meggi

en.sani said...

ah...megi bukan ada unsur2 ketam ke ape...mengalahkan mr bean kau punya selera...