Sunday, August 1, 2010

Hari raya boleh tangguh bulan lain tak, weh?

Sejak akhir-akhir ni, walaupun sibuk dan baru dapat gaji, perbelanjaan harian memang aku sedikit sekat. Mungkin kerana aku risau dengan keadaan poket bila hari raya menjelma kelak. Nak beli baju melayu, beli seluar cap Levi's, beli butang baju melayu, beli mercun, beli kuih sepit. Banyak juga belanja. Itu belum masuk duit raya lagi. Bela kuda belang pun tak banyak belanja itu macam.

Jadi, aku harus bersikap jimat dan berbelanja seperti hari akan datang tiada gaji dah. Malah, setelah difikirkan, menjelang minggu depan, aku perlu selesaikan hutang yang mencecah seribu ringgit juga. Mana nak cekau duit kalau bukan duit gaji beb? Aku bukan seorang Rosyam Noor. Duit banyak muka hensem dagu lekuk. Ah, merepek sangat Rosyam Noor dagu lekuk.



Tiba-tiba, adik lelaki aku SMS,

" Weh, kau ada duit tak? Pinjam. Orang nak beli laptop kat PC Fair la. "


Aku karate bucu katil.

2 comments:

hani said...

hehe nk bli laptop.. mintak dwet mcm nk bli lolipop..hahah

-en.sani- said...

kalaulah aku jutawan...akan aku beli pulau pangkor buat tapak bela lintah je...