Sunday, August 22, 2010

Ke pasar ramadan Dengkil

Lebih kurang pukul 6 pagi, tahu-tahu aku terlelap.

***

Bangun-bangun je, aku tengok jam tangan. Peh. Dah pukul 5.45 petang! Lambat sangat dah ni nak ke pasar ramadan Dengkil.

Jadi, aku pun mandi bersiap lebih kurang. Aku terus pecut naik motor ke Dengkil.


Panas sungguh petang tu. Dia punya panas pun lain macam. Macam tengahari.

Sampai saja pekan Dengkil, suasana dia tak macam nak waktu berbuka. Selalu time-time macam ni, dia punya jem jalan kereta bersusun-susun memang mendatangkan angin satu badan. Hari ini, kereta tak banyak pulak. Lalulintas berjalan lancar macam info trafik radio cakap. Takde yang tergopoh gapah nak ke pasar ramadan.


Sampai depan tapak pasar ramadan, lagi lah aku pelik. Yang ada cuma tapak pasar. Tahulah hari ni hari Ahad. Takkan pasar ramadan pun bercuti? Ah. Time-time nak berbuka ni, sorang pun tak pacak khemah lagi ke? Pelik.





Tiba-tiba, aku rasa tak sedap hati. Pandang ke jam tangan. Aku ambil keputusan singgah ke satu kedai berdekatan.


" Amoi, kasi tukar ini bateri jam! " kata aku separuh menjerit.



Jam pukul 1.50 tengahari.

4 comments:

Anonymous said...

kau memang selalu diulit mimpi siang hari debab oiiiii

-en.sani- said...

biar la...janji puasa penuh...keh3...

Anonymous said...

serupa haram lu cite

-en.sani- said...

tak baik haram2 bulan pose ni