Saturday, September 4, 2010

Hari raya milennium

Aidilfitri 2009


" Okay budak-budak, kau orang nak makan kuih ke, nak duit raya je?" kata aku.

" Erm, nak makan sate! " jawab budak lelaki paling pendek. Hingus berlecak lagi kat hidung.



" Erm, celah mana sate? " kata aku.

" Celah bedah! "



Nak lempang karang, takde pertalian darah.

Budak-budak sekarang dia punya fikiran lain macam sikit. Celik bangun pagi, tengok astro. Tidur pukul 2 pagi. Aku masa umur-umur dia orang, tengah rancak main tanah lagi. Kena sergah dek lipas sikit, dah demam panas, kencing malam.

4 comments:

Pije. said...

kau try bagi sate celah bedah kat bebudak tu.
bia buntang mata dia.
bahhaha

-en.sani- said...

hahaha...takmow aku bagi sate celah bedah aku....nak pakai sampai ke tua tu...hahahaha..

elunnisa said...

celah bedah tu ape ayush?

-en.sani- said...

haha...tanya la org kampung...celah bedah tu apa...