Monday, June 7, 2010

Hilang fokus dan BMW

Bermula hari ini, aku rasa agak moody. Cepat marah. Cepat terkuit. Cepat cemburu. Cepat sakit hati. Seorang student MMU hari ni dah kena maki dengan aku. Minta maaf ye bro. Tapi padan muka lu.

Kepada siapa-siapa yang call dan sms aku semalam, nada aku agak berlainan. Aku cepat hilang fokus. Cepat sangat merepek. Cakap bukan-bukan. Lepas tu cepat kecik hati. Macam budak-budak.

Hari ini pula. Badan aku rasa sengal-sengal. Aku bangun dari tidur, aku lihat kaki dan tangan tidak berada dalam kondisi yang sempurna. Tangan dan kaki penuh kesan calar. Aku ingat nak kasi korang tengok keadaan kaki aku, tapi, memikirkan ianya agak lucah untuk dilihat, baik korang sendiri bayangkan. Calar-calar penuh dari betis bawa ke peha. Tangan pun sama. Macam baru lepas kena cakar dek langsuir. Muka aku pulak ramai yang tegur agak merah.

Lepas tu, tapak kaki yang aku beritahu korang tadi, telah terbelah sepanjang 2 inci. Aku belek-belek tempat yang cedera tadi, makin luas pula luka tu. Aku dah sapu pinisillin. Harap ianya berkesan. Lebih berkesan dari sticker Mydin.

Badan aku menggigil. Mata pula macam lari-lari pandangannya. Tak fokus satu tempat. Cakap dengan orang pulak kurang yakin. Badan sakit-sakit. Jalan pun macam bersepah semacam.

Pasti kau orang nak tahu apa yang terjadi kan? Tapi, aku tak mahu bagi tahu.

Aku merajuk.


***

Aku mahu sendirian malam ini. Handphone dua-dua bijik kasi off. Dan mahu merenung bintang sendirian.



*Aku bawak motor tadi pun hilang fokus. Nyaris-nyaris aku nak sodok belakang BMW 3 Series tadi. Celaka. Manjang nak eksiden je, mesti aku akan jumpa kereta mahal-mahal. Lain kali, kalau aku hilang fokus, aku nak follow belakang Toyota KE20, tak pun Datsun 120Y.

2 comments:

karibu said...

kau langgar blakang bas la...keras sikit...

en.sani said...

kau la test dlu dol....tgk keras tak helmet ko tu...hehe