Monday, June 7, 2010

Mydin. Kau pengubat luka.

Minggu lepas, aku rasa, akulah manusia paling bahagia. Bermula minggu ini, aku rasa, aku manusia paling membosankan dan hilang pedoman. Benar orang cakap, bergembiralah selagi ada bahagia. Kerana esok belum pasti. Wah, entah siapa cakap entah. Tu aku yang reka sendiri.


Tapak kaki aku terkoyak. Besar jugak. Nak 2 inci. Bayangkan. 2 inci lubang memanjang dekat tapak kaki. Sakit gile. Nak jalan pun tak boleh. Nasib baik makan nasik boleh.

Aku mengadu dekat wan.

" Kau sapu la luko tu dongan mayodin..."

Mayodin?

Aku mendapat satu akal. Aku terpandang plastik beras yang ada sticker.

Aku menampal sticker itu ke luka.

" Wan, macam ni eh? " kata aku sambil tunjukkan kepada wan.


DUSHH!!!


Wan mengetuk tengah belakang menggunakan senduk.

" Den suruh sapu yang ubat kuning tu! Yang kau tampal ni buek apo??"



Sticker itu berkata, 'PAID MYDIN, PAID MYDIN'


***

Wan aku kira pandai la sebut benda-benda moden ni. Wan korang macam mana?

2 comments:

elunnisa said...

cayalah wan...adoi...sakit perut la mgadap blog ayush ni...best3!!

-en.sani- said...

hehe...thanx...