Wednesday, June 9, 2010

Pengalaman aku ditahan makwe Iran yang seksi

Senja tadi aku keluar dari rumah untuk mencari suratkhabar. Memang tabiat aku baca suratkhabar malam-malam. Semasa melalui parking di depan sebuah fakulti, aku ternampak seorang makwe warga Iran berlegar-legar di parking kereta tersebut. Kelihatan juga sebuah kereta Kancil kira-kira 10 kaki dari lokasi makwe Iran tersebut.

Tiada siapa-siapa lagi di situ. Aku memerhatikan dari jauh makwe Iran tersebut yang kelihatan berpakaian agak seksi di mata, seksa di jiwa. Skirt pendek warna merah. Baju 2 jengkal. Dan stoking jarang warna hitam. Dekat kampung aku, kain jarang tu buat tangguk anak udang je. Dekat Iran tak musim udang kot?

Aku hanya berlalu dan terus ke kedai runcit.

10 minit berlalu. Senaskhah surat khabar Kosmo dan sekotak air jus oren.

Aku pulang melalui jalan tadi.

Sampai di simpang parking fakulti tersebut, aku sekali lagi terpandang makwe Iran itu tidak berganjak. Memerhatikan dari jauh kereta Kancil tersebut. Aku syak memang dia punya kereta berdasarkan dia memegang kunci kereta dari tadi.

Aku terus bawak motor seperti biasa. Melalui depannya.

Tiba-tiba, makwe Iran tersebut menghalang perjalanan aku. Beliau menahan aku dengan muka agak cemas. Aku dah fikir lain macam.

Aku turut cemas.

Dia lagi cemas.

Aku brek kecemasan sehingga bunyi tayar.

Lagi la dia cemas.




" Excuse me, can you put that cat down from my car? " kata makwe Iran tersebut sambil menunjuk ke keretanya.

Aku lihat ke keretanya. Seekor kucing warna kelabu sedang bersidai di atas bumbung Kancil itu.

Aku syohh sekali, kucing itu mencanak mencari tempat perlindungan.


" Thank you..."



***


Dekat negara Iran memang takde kucing eh kawan-kawan? Setahu aku, warga Iran ni dengan askar Amerika bukan main berani lagi. Dengan kucing pulak takut?

Dah tahu dekat Malaysia ni banyak 'kucing', yang pakai seksi-seksi siapa suruh.

4 comments:

karibu said...

cerita mula2 mcm lucah je....hahahaha

-en.sani- said...

ah kau mmg....benda2 lucah je nk baca...

hani said...

hehehe..iran sne sexy ke?? iran cni xsexy la sani..xbesh nk usha..tmbh2 berbau pulak kn..hehehe

-en.sani- said...

sini seksi gle2....tp bila nak buat id card, dia suh pakai gambar pkai purdah...bengong...takut kantoi ngan org tua kt iran...