Sunday, June 27, 2010

"Pergilah mati sama mamak roti canai tu!" kata makcik sebelah rumah. (Tajuk sekadar hiasan)

Aku sedang melukis sekarang. Saja lukis-lukis buang masa. Aku bukan pandai lukis sangat pun. Kadang-kadang niat hati nak lukis gambar kereta, jadi pulak mesin rumput. Nak lukis makwe sedang berkelah tepi pantai, jadi gambar botol bedak sejuk. Jadi, aku hanya lukis mengikut gerak hati saja. Kalau kau orang ada masalah bermuram durja, tekanan darah, penat bekerja, penat shuffle, penat karaoke tak ingat azan, bolehlah ikut cara aku dengan melukis. Jika kau orang benak sangat tak reti melukis yang berat-berat, lukis saja mee goreng. Merepek sungguh kalau lukis mee goreng pun tak tahu.

Oh, ini bukan cerita melukis.

Sebenarnya, sejak aku start melukis tadi, aku agak terganggu dengan bunyi tv rumah bawah tingkat 1 yang bersikap biadap buka volume kuat. Sampai aku lupa aku nak lukis apa tadi.

Tiap kali selang 10 minit, aku dengar lagu bodoh dialog ini macam,


" Dia comel, dia hebat, lemon buah hatiku..."




Aku tension. Merepek apa bercinta dengan lemon tu? Jadi, aku tersangatlah ingin tahu.

Aku ON tv. Bukak TV3.




***

Aku kemas barang melukis, aku terus layan Mentor sampai habis.


***


Sebenarnya, aku suka tengok Nani ni je.





Mata dia 'mata nangis' orang cakap. Memang cair beb aku tengok mata dia.

Hah. Yang perempuan-perempuan kat luar tu tak payah la jam-jam tu kau pergi meja solek pergi buat 'mata nangis'.

4 comments:

Anonymous said...

mata nangis tu mcm mata sayu tu eh?

-en.sani- said...

tak...mata mcm kena lempang...

fndrocka said...

perempuan tu nak kata cantik bebenor takdelah...tapi tertarik juga kenkadang.kekek

-en.sani- said...

haa....tak hipokrit takpe beb....ni ade org tu minat, tp diam2 jenis tak ngaku...keh3...