Sunday, June 27, 2010

Wanita dan bola

Sekarang aku terpaksa sokong Belanda dan Portugal.

Ada sorang makwe SMS aku.

Dia : Nape sokong Belanda?

Aku : Sebab ada Arjen Robben. Arjen Robben tu tak hensem. Dia botak tengah. Tapi dia power. U plak suka pasukan apa?

Dia : I suka England~

Aku : Kenapa England?

Dia : Sebab ada Fernando Torres. Dia hensem~


Aku dah syak dari mula-mula. Sah budak Liverpool. Aku geleng kepala tak respons SMS.



***


Malam tadi, ada makwe telefon. Kawan lama. Saja borak-borak sementara nak start bola. Dia ni punya IQ bola pun kira tinggi jugak la jika nak dibandingkan makwe-makwe lain yang hanya nak tengok player muka hensem.

Kami borak-borak pasal bola saja. Aku pun takde mood sangat lepas kejadian kekalahan Itali tempohari. Jawab pun nak tak nak.


Dia : Itali dah kalah hari tu. Sekarang kau sokong apa plak?

Aku : Erm. Tengok la. Belanda dengan Portugal.

Dia : Haha. Kenapa Portugal? Suka Cristiano Ronaldo plak dah?

Aku : Hish. Tak hingin aku.

Dia : Abis, nape suka Portugal?

Aku : Err...err...sebab Portugal pernah menjajah Melaka.

No comments: