Tuesday, July 20, 2010

Adakah kamu akan bosan juga?

Semalam aku bermimpi. Masa itu redup. Dia muncul betul-betul di hadapan aku semasa aku sedang merenung langit yang beransur merah.


Dia : Awak.

Aku : Ye.

Dia : Erm, apa yang awak risaukan?

Aku : Takde apa.

Dia : Jangan nak tipu lah, Hairus.

Aku : Erm...(Panjang) Saya risau satu hari nanti semua yang saya kenal akan bosan dengan saya.

Dia : Kenapa awak cakap macam tu? Awak pernah lalui ke?

Aku : Pernah.

Dia : Maksud awak, perempuan?

Aku : Yup. (Hanya senyum nipis memandang ke matanya)


Pukul 2.45 pagi aku terjaga dari tidur. Hujan lebat di luar. Aku rasa tak sedap hati. Jadi, aku bangun dari katil dan pergi kencing.


***

Ini cerita betul. Perenggan akhir menunjukkan aku memang tak layak menulis cerita cinta dan romantis. Aku agak anti klimaks. Nak menipu-menipu ni macam tak manis pulak. Ye tak?


***



Sekarang aku tengah cari tune suara Travis. Kalau dapat, memang aku nak nyanyikan lagu ni dekat makwe terpilih. Aku cakap serius ni bai. Sesiapa pernah belek handphone aku, tahu la, aku ada rakam lagu Hey Jude dan I Don't Wanna Talk About It. Sendiri tengok, sendiri meremang bulu roma. Apa cerita?



*Beberapa orang makwe telah menunjukkan tanda-tanda bosan dengan sikap aku menjelang entry ini ditulis. Aku minta maaf. Aku hanya manusia biasa yang ada turun naik. Betul, aku rindukan kau sekarang...

1 comment:

Anonymous said...

rindu sape? =(..O