Monday, July 19, 2010

Kulinari

Masa tingkatan 3 dulu, aku terjumpa perkataan 'kulinari' dalam sekeping borang permohonan kemasukan ke sekolah teknik. Bunyi macam sedap. Macam kerja-kerja berat. Tetapi, tahap keyakinan aku terhadap mainan perkataan pada masa itu adalah tidak begitu membanggakan. Nak bertanya orang, malu pula. Nak tanya makwe, masa tu mana ada makwe lagi. Sekarang pun takde.

Selepas beberapa bulan bersekolah di Sekolah Menengah Teknik Sg Buloh, baru aku tahu maksud sebenar kulinari. Mati-mati aku ingatkan kulinari tu sejenis pengajian jentera berat. Nasib baik aku tak pilih, setan.

Kalau aku pilih jurusan tu dulu, mungkin sekarang ni aku kerja dekat Hotel Mania tak? Ah, setakat lagu Oh La La tu selamba aku tarik macam Norman.

2 comments:

syakila said...

hehe. klu x leh ganti bob jd chef. :P

-en.sani- said...

hah...takpenah tgk...keh3...tgk iklan je...