Monday, July 5, 2010

Aku ingin tempah topeng batman

Kak Zai YM pukul 11.

" Weh budak, jom pi lunch. Pukul 12. "


Pukul 11.30, selepas siap, ambil kunci, pakai kasut, nak keluar rumah. Perut memang dah lapar gila. Last makan tengahari semalam. Tak jugak kurus-kurus. Aku tengok binatang cheetah dekat tv tu makan antelop sekor, tetap jugak tak gemuk-gemuk. Mungkin juga aku perlu mengubah tabiat kepada memakan antelop. Tapi, tak manis pula jiran-jiran tengok aku makan antelop mentah atas pokok.

Lagipun, baru lepas aku google ni antelop tu apa binatang. Suka-suka je sebut antelop tu apahal. Mati-mati aku ingat antelop tu macam kanggaru. Bodoh betul.


Sebelum keluar dari pintu rumah, aku tengok ke tingkap. Cuaca panas terik. Peh. Panas macam kuali burger. Aku terus buka pintu rumah. Udara panas menujah kulit.


Sebelum melangkah keluar pintu, aku tengok lantai koridor basah. Aku pelik. Cuaca panas, kenapa lantai basah?

Aku berdebar.




Di hujung koridor, auntie cleaner sengih-sengih tengah mop lantai.


***


Tak payah tau la apa jadi lepas tu. Panas darah pulak nak tulis.

8 comments:

syakila said...

kena pau lg? :D

-en.sani- said...

kena lagi la cik adik oi....sehari 2 ringgit....lapan blas hari dah brapa? kalau lapan bulan macam mana? kalau seratusdoploh tahun camne?

haih...malas la ckp...

syakila said...

haha. yeke? cian nye. sabaq2. sedekah 2. :P

Anonymous said...

Kau kan pemurah Sani..... Jangan hot hot

hani said...

sani..syakila tuh kawan hani..hahah

-en.sani- said...

syakila : bg kat dia, dia p beli topup coll laki...mengong tol auntie tu...

anony : bukan pemurah...tp, hati lembut mcm salju...

hani : eh, yeke.ptt la mcm cun je....syakila, indahnya namamu...peh...rahim maarof siot...

Anonymous said...

hehe...panas darah ye?

-en.sani- said...

aha.org melaka panggil bakau darah!