Monday, December 13, 2010

Buang tebiat di tengahari yang panas dan tiada salji

Tadi aku balik rumah. Naik tangga. Lemah hari ni. Tak cukup tidur barangkali. Naik tangga pun rasa macam tengah lumba basikal. Peluh.

Aku sampai depan rumah, aku berasa hairan. Hati aku kuat mengatakan kawan serumah telah mula membuang tebiat untuk menempuh alam mati yang seksa. Masakan tidak, di depan pintu rumah penuh dengan pasu bunga dan dua tiga pasang kasut perempuan. Ini adalah berbeza dengan prinsip kami iaitu rumah yang tiada perabot dan hal-hal duniawi seperti bunga dan kasut perempuan. Aku mula rasa tak sedap dan start memikir hal mungkar dan nangkir.

Sebelum mencucuk anak kunci ke pintu utama, aku pandang atas.

Aku geleng kepala. Dada rasa berdebar-debar seperti macam nak kena hentam dengan kayu hoki.



Rumah aku tingkat 2. Ini tingkat 3.

12 comments:

inaaa. said...

hahaaaa.
da berapa tahun duduk situ?

-en.sani- said...

hai ina...

dah 2 tahun...maklumlah,takde bini...tu mudah lupe segala tu...

inaaa. said...

maka harus segera berbini agar tidak lupa segala.

-en.sani- said...

maka bini itu harus mengingati segala...kan?

owh...di mana bini...

keril.samad said...

lu jagaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

nuwuwuda said...

"sejak bila aku berbini"...kekekekeke

-en.sani- said...

keril: cilake lu....

nuwuwuda: takde la tepikir smpai mcm tu...kehkehkeh...

Anonymous said...

haha. sengal...O

NiShA said...

bini x de wat masa skang..biri2 ada..tp stock terhad ..mau ka..??hehe

-en.sani- said...

nisha: kamu tokey biri2?

NiShA said...

tokey tuh x la..cume ade kawan yg bau2 bacang dengan kaum biri2 nih..;))

-en.sani- said...

jenis berkawan dgn biri2 ni yg tak sedap ni...=)