Wednesday, December 8, 2010

Keroncong Untuk Soraya

Aku balik kampung semalam memandu Rebecca. Rebecca akhir-akhir ni jadi naik lemak. Dia jadi bongkak. Kali terakhir aku bawa pulang Soraya pulang ke Tampin adalah pada bulan Julai itu hari. Dah nak dekat 5 bulan.


" Motor kau kek sano elok laie ko? Buleh jalan?" tanya wan semasa sedang makan nasik.

" Elok je. Nak bawak balik, tapi musim hujan. Takut Soraya demam, " jawab aku lembut. Yang bab 'Soraya' tu aku kasi rendahkan nada.



Ramai yang tak yakin aku boleh menjaga Soraya dengan baik. Bagaimanapun, ini bukan soal orang lain. Ini urusan rumah tangga aku dan Soraya.


P/s : Soraya pasti berbangga dengan aku jika terbaca ayat di atas. Tapi Soraya buta huruf.

5 comments:

Anonymous said...

sengal..O

nuwuwuda said...

eh? En Sani ajarlah Soraya membaca

-en.sani- said...

anony: ape sengal2?

nuwuwuda: darah cikgu mmg la ada mengalir dlm diri...tapi,cikgu PJK je la pun...

hani said...

sani da ade rbecca. emm
besh gile..!!

-en.sani- said...

org ajak taknak...kan dah rugi...