Friday, December 10, 2010

Pisang di celah bedah

Sejak akhir-akhir ni, pengetahuan aku mengenai pisang makin menjadi-jadi.

Semalam petang, aku pergi pasar malam Dengkil membeli pisang dalam satu sisir. Nak beli ayam goreng memang jauh sekali. Pisang ni saja yang mampu sementara nak dapat gaji minggu depan. Pisang ni banyak kebaikannya. Memberi tenaga, kaya serat dan tidak rasa gampang.

Makanya, bagi mengelak bosan dengan menu pisang mentah semata-mata, aku kerap juga melakukan eksperimen dari pisang ni. Kamu semua patut ada prinsip macam aku. Pandai mempelbagai, berdikari dan tak terlalu mengharapkan subsidi petrol.



Jadinya, hari ini aku makan pisang bersama megi.

Dia punya rasa macam haram jadah.

7 comments:

Anonymous said...

MAMAK! Megi pisang satu! Hahaha

-en.sani- said...

slalunya mamak kt malaysia ni lurus bendul....dia akan buat...

Anonymous said...

eyekkkkkkkk!! =P... O

Juana said...

en. sani,
yang ni paling lawak lah. tergolak2 waghih kek sini baco. ha..ha..ha..ha..ha..

-en.sani- said...

anony: eleh...yakk kunun...

juana: tang mano yg lawak tu? pada kekuatannyakah, pada kerisnya kah? atau pada huruf 'ta' nya? kehkehkeh...

tengku_fir21 said...

ko tahu tk ader pisang tk berkhasit..hahaha

-en.sani- said...

tau2....kau benda lucah2 serah kat kau...kan?