Wednesday, December 1, 2010

Ke MAHA 2010 - (2)

Aku mintak mak aku tag exhibitor MAHA 2010. Untuk melaram. Dan berlagak. Hidung tinggi. Tag ini memang rare. Mana-mana pergi, gantung dalam kereta misalnya, orang kereta sebelah pasti akan berbisik sesama sendiri tanda cemburu. Dan sebagai orang melayu yang tipikal, aku akan memandu kereta dengan bongkak sambil menyanyi lagu Awie.

Mak aku bagi satu tag saja. Katanya, tag MAHA ni payah nak dapat. Orang tertentu je boleh dapat. Aku terus sarung ke leher. Salah satu keistimewaan tag ini adalah, parking free.

Lebih kurang pukul 8.30 malam, aku meronda kawasan. Kawasan menjual buah-buahan dan orkid berbagai warna. Sambil itu, di tangan memegang air asam jawa macam brader-brader.


Antara soalan yang aku terima sepanjang rondaan tersebut ialah,


" Dik, tompek yang orang bolo arnab tu mano?"

" Bang, kalau nak pergi ke dewan naik bas nombor apa?"

" Tumpang tanyo dik, tompek ayam seramo kek mano? "

" Encik, tandas terdekat sini mana? "

" Bang, sini ada surau tak? "

" Dik, betul ke sini tempat lembu nama Khairul tu? "


Sesungguhnya, menyesal pun ada pakai tag rare ni. Semua soalan di atas, serius aku tak tahu. Kepada makcik, pakcik, makwe, adik-adik yang dapat informasi salah semalam, aku mintak maaf ye.


8 comments:

nuwuwuda said...

cesssssssss, patutla carik toilet tak jumpa2!

-en.sani- said...

nampak sangat tipunya tu...

nuwuwuda said...

hahaha...tak nampak en sani pun semalam

-en.sani- said...

yg menyanyi atas pentas smlm....pegi ke?

nuwuwuda said...

tak

-en.sani- said...

bengong...ada jugak dgr2 org psssttt2 smlm...ingtkan makwe...rupanya kambing...

nuwuwuda said...

marah nampaknya

-en.sani- said...

maaf...kehkehkeh...