Saturday, March 20, 2010

Ahli keluarga baharu

Masa balik dari Port Dickson semalam, wan aku dapat seekor burung serindit. Jinak bukan main. Makanan kegemaran burung itu pisang. Minuman kegemaran pula RAHSIA. Dan hobinya pula mengumpul setem mungkin. Nak kata hobinya main paint ball mengarut betul.

Okay, wan aku sekarang sedang mencari nama sesuai untuk burung serindit berwarna hijau itu. Lima enam orang juga sanak saudara aku berikan cadangan. Seorang nak nama Wiwit, seorang nak nama Ajis. Adik perempuan aku cadangkan Suhaimi. Apa gampang punya nama bagi dekat burung. Sepupu aku pulak nak nama Borhan tak silap. Merepek kan? Tak urban betul. Nama macam nama budak-budak shuffle.

Okay, sekarang giliran aku. Aku selalunya bagi cadangan last sekali. Sebab cadangan aku paling bernas sekali, selalunyalah.


" Farah..."





Dan cadangan aku petang itu ditolak mentah-mentah. Apa kes burung serindit warna hijau nama 'Wiwit'? Tak munasabah kan?

***

Esok-esok kalau aku ingat, aku upload gambar burung serindit tu okay? Sekarang, aku tengah gosok gigi dia. Taruk bedak banyak-banyak, nak masuk internet. Nasib baik dia burung, kalau beruang kutub, dah lama aku kena lempang dengan beruang tu. Betul tak tuan-tuan?

2 comments:

Anonymous said...

apahal burung nama suhaimi tu? sape cadangkan?

en.sani said...

adik aku cadangkan...aku tak bertanggungjawab...