Friday, March 26, 2010

Hantu

Aku nak tanya dekat kau orang. Satu soalan yang tak penting. Soalan ni memang tak ada kena mengena dengan aku.

Soalannya berbunyi begini. Kepada penghisap rokok di luar sana, pernahkah anda rasa anda telah diganggu makhluk halus, sebab bila nak nyalakan api rokok, seluk-seluk poket, lighter anda ghaib. Baru sekejap tadi ada, selang 10 minit tak ada. Aku nasihatkan kau orang pergi ambil air sembahyang, dan buat solat sunat dulu. Ini bukan calang-calang punya makhluk.


Okay, sekarang sila kenal pasti lighter kepunyaan anda.







Okay, yang pasti, ini bukan makhluknya. Dia punya ganas lagi tahap juara.








Ini dia. Tengok latar belakang gelap pun dah tahu dia memang horror. Dia punya senyum tu melambangkan dia memang psiko. Oh, kalau kau orang tengok cerita Puaka Niyang Rapik, dia takde berlakon.

Ah. Sudah. Ini apa hal pulak aku rasa seram sejuk pulak ni.


***



Ramani : Sani, pinjam 5 ringgit. Nanti gaji aku bayar...

Aku : Aik, kan ada bisnes sendiri, pun takdak duit ke?

Ramani : Pandai la kau, aku mana ada bisnes...

Aku : La, u bukan ada bisnes lighter ke? Pergi la jual lighter tu, barulah dapat duit...






Gedebikk!!! (Aku kena jek dekat perut)

4 comments:

Anonymous said...

pehh...byk glew lighter...

-en.sani- said...

kalo aku isap rokok, dah tentu lama perut dia kena jek pulak...

karibu said...

saiko gle muka dia...

-en.sani- said...

saiko kan? mcm penjahat filem batman....kan?