Wednesday, June 9, 2010

Terima kasih daun keladi

Bulan ini dan bulan depan banyak peristiwa hari jadi berlaku. Tolong bagi cadangan aku nak bagi hadiah apa dekat sorang makwe ni. Aku bab bagi hadiah ni memang tiada rekod yang membanggakan. Kalau suruh aku makan nasik, boleh la.

Bulan Julai pula, sedar tak sedar, blog aku dah berusia setahun. Bila dikenang-kenang balik, ada beberapa orang yang menjadi tulang belakang memberi semangat aku mewujudkan blog yang macam kandang kambing ni. Jika lihat senarai followers aku yang baris bawah-bawah sekali tu, sila berikan tepukan kepada dia. Tanpa dia dan mereka-mereka yang paling penting ni, takkan ada kot blog aku ni.

Izinkan aku menyebut nama-nama mereka. Cik Kanabis a.k.a Su***bah, Cik Miera, Cik Hani dan semua yang terlibat secara langsung mahupun tak langsung. Hey, kamu jangan gaduh-gaduh ya. Nanti kancil tersepit di tengah-tengah. Aku tahu, ada orang yang tak suka aku menyebut sesetengah nama di atas, tapi, be positif ye. Kalau dia takde, mungkin takdir kita tak sampai sini. Semua yang terjadi ada hikmahnya. Tak guna bersangka buruk. Tapi, memang aku sayang korang semua. Macam adik-adik aku jugak.

Banyak rintangan masa kewujudan blog ni setahun yang lepas. Yang berkecil hati. Yang bergaduh sesama mereka. Yang menyuruh aku melupakan 'adik-adik' aku. Oleh kerana cemburu dan sakit hati. Lupakan semua tu okay. Itu cerita lama.

Dari merangkak tulis syok sendiri, sampai dah macam-macam orang yang follow. Terima kasih kepada kamu semua. Aku kalau ada kredit lebih, memang aku telefon sorang-sorang cakap i love u.

Sekarang, aku ingat nak belikan hadiah buku fardhu ain untuk blog aku sempena hari jadi yang pertama nanti. Semoga blog aku ni menjadi blog yang soleh dan menurut kata orang tua.

5 comments:

karibu said...

perenggan last mcm bodoh...

en.sani said...

aku boleh jd bapak blog yg mithali

hani said...

hahah..klaka2~..ye ble imbau kisah2 lame sani..sgt klaka pon ade ye...hehe..semangat bejuang sani..hahaha ayt camdoh je..buku fardhu ain tu bia hani je yg blikan
dwet sani beli nasi tok pyot munch.. sani tuh..hahaha

hani said...

adek sani sume same baye laa..hahah
tp hani plg kecik rr..hahah suke2~ dan kurang bermasalah..haha
sayang sani jugak!
raye hani dtg umah sani jgn lupe masak rendang
hahaha

en.sani said...

hahahaha...apahal ni tibe2 sebut raya ni....tgk dah trngiang2 lagu ahmad jais dah ni...