Friday, July 2, 2010

" Bola itu bulat, " kata Remy Ishak. Tu je lah dia tau.

Berikut adalah punca dan sebab musabab kekalahan beberapa pasukan bolasepak dunia setelah aku membuat kajian mendalam terhadap pasukan-pasukan tersebut secara tasawwuf melalui buku Kajian Tempatan versi tahun 1996 Darjah 3.



Perancis
Mereka tidak layak ke pusingan kedua Piala Dunia kerana main bola tanpa menggunakan tangan.

" Maradona is Maradona. But France can make a different with hand! " kata Thierry Henry sambil jari SMS Michel Platini selepas habis perlawanan playoff menentang Ireland.



England
Mereka tewas kepada Germany di pusingan kedua Piala Dunia baru-baru ini kerana dikatakan segelintir ahli pasukan mereka terkena tsunami politik Great Britain. Takhta Perdana Menteri mereka telah pun berubah.

Ada juga cakap-cakap belakang mengatakan pemain bola lebih runsingkan hal rumah tangga yang bergolak, lebih-lebih lagi ada makwe-makwe model di Afrika Selatan yang sudah mula mengugut untuk membocorkan rahsia mereka bermain kayu tiga.

" Nahas U Ashley! " SMS dari seorang model kepada salah seorang pemain England yang terbabit.



Italy
" Kami perlukan Benito Mussollini untuk jadi striker! " kata Fabio Cannavaro kepada wartawan.

" Sungai Venice telah tercemar dengan teruk. Di mana ahli Parlimen Venice yang menjanjikan perubahan? Kami protes! " Marcelo Lippi di satu sudut lain.



Portugal
" Kami rasa bersalah kerana pernah menjajah Melaka dulu." kata Carlos Quieroz.

" Takpo kito serumpun ngan Brazil, Brazil kan guno bahaso Portugis jugak. Kiro satu bendero la tu..." kata Cristiano Ronaldo melalui telefon kepada seorang warga Alor Gajah.




Amerika Syarikat
" Superman, Batman, Ironman, Spiderman, Captain America, X-Man dan sekutu-sekutu Fantastic Four dikatakan tidak layak menyarung jersi Amerika Syarikat kerana masalah jersi seragam. Mereka masing-masing mahukan pakaian adiwira mereka sahaja untuk turun bermain. " - Pendedahan eksklusif En. Subkhiddin Hj Salleh berkenaan penyertaan Amerika Syarikat dalam Piala Dunia kali ini.

Dikatakan juga Hellboy mengalami masalah visa untuk bermain dalam pasukan Amerika Syarikat kerana setelah dikaji selidik, FIFA membongkar bahawa bapa Hellboy adalah warga Germany.




Malaysia
" Saya amat terganggu kerana penajaan minyak rambut saya telah ditarik balik oleh Brelkrim..." Zaquan Adha selepas Piala Asia tiga tahun lepas.

2 comments:

karibu said...

zaquan adha pun kena gak? hahahahahahha

en.sani said...

kenaaa....mana yg slek sikit, mmg kena...